12. Kompleksowa ekologizacja gminy - przegląd zagadnień
12.2. Edukacja szkolna
				W znanych mi gminach, próbujących coś robić
						w dziedzinie praktycznej ekologizacji, jednym z najpoważniej
						traktowanych zadań było włączenie w ten
						proces wszystkich szkół na ich terenie. Zakres zadań,
						jakie podejmowały szkoły, obejmował problemy czysto
						edukacyjne (pogadanki, konkursy tematyczne) i praktyczne (udział
						w różnych akcjach: sprzątanie terenu, sadzenie
						drzew i krzewów, dokarmianie ptaków i zwierząt
						łownych w zimie itp.). Wachlarz zagadnień praktycznych
						jest tu niesłychanie szeroki i zależy tak od możliwości
						danego terenu, jak i od inwencji nauczycieli. Niemniej, zakres
						proekologicznych zadań szkoły nie może i nie
						jest w stanie zastąpić działalności bardziej
						serio - dorosłej części społeczności
						gminy. Wszystko to, co w szkole robi się i mówi o
						ekologii, ma przede wszystkim sens edukacyjny i wychowawczy. To
						dzieci za kilka, czy kilkanaście lat będą wdrażały
						w życie zasady postulowanej dziś ekologizacji. Od dzisiejszego
						udanego procesu edukacyjnego, zależeć będą
						praktyczne efekty w niedalekiej przyszłości23.
						
						

- razem stanowią użytek ekologiczny.




 
					
 Wydawnictwo „Zielone Brygady” - dobre z natury. Niektóre prawa zastrzeżone.
 Wydawnictwo „Zielone Brygady” - dobre z natury. Niektóre prawa zastrzeżone.