Strona główna 

ZB nr 10(52)/93, październik '93

"KIEDY NAGLE CHWYCI CIĘ GŁÓD"

Jak rozwiązać światowy problem głodu? To straszliwie trudne. Tym bardziej, że głód dotarł już do nowych - do niedawna dziewiczych pod tym względem - obszarów. Głód zaczyna doskwierać sytym dotąd krajom Europy Zachodniej. Jak dowiadujemy się z reklamy Sinckersów: "kiedy nagle chwyci Cię głód" - no to wtedy sięgnij po orzeszki ziemne oblane karmelem i pyszną czekoladą.

Mimo rosnącego problemu głodu w przesyconej Europie nie powinniśmy się czuć zwolnieni z troski o głodującą Afrykę. Liczy się każda inicjatywa.

A co myślicie o takiej? Wysłać tam żywności nie możemy, bo sami jesteśmy głodni. A gdyby tak światowe koncerny opodatkowały się choć po 0,000965% swego zysku, zakupiły za to sprzęt video, który zostałby ustawiony na pustyni Kalahari, w Somali, Etiopii i gdzie tam jeszcze? Murzyni - zamiast głodować - mogliby sobie oglądać reklamy z głodującej Europy. Na pustynie świetnie nadaje się reklama lodów Magnum, do dusznej Afryki środkowej - gumy Wrigleys Spearmint Go.

żyjemy w świecie wolnym, liberalnym, wszyscy mamy równe prawa i tak samo zobowiązani jesteśmy do jego przestrzegania. Zakaz sypiania pod mostami i wyjadania resztek w barze dotyczy tak samo milionerów, jak i bezdomnych. Nikt nie zabrania też Buszmenom grać na giełdzie w Nowym Jorku czy u prezesa Rozłuckiego.

W świecie liberalnym głód atakuje i biedną Afrykę i bogatą Europę Zachodnią. Ale kiedy nagle chwyci Cię głód, sięgnij po orzeszki oblane karmelem i pyszną czekoladą.

Krzysztof Żółkiewski




ZB nr 10(52)/93, październik '93

Początek strony