< <  |  STRONA GŁÓWNA  |  SPIS TREŚCI  |  > >
| Ścieżka ekologiczna - program. Odrębne zajęcia dla szkoły podstawowej klas 4-6 | 
EWALUACJA PROGRAMU
Ewaluacja ma na celu sprawdzenie, czy działania były
skuteczne, czy osiągnięto zamierzone cele. 
Powinna zakończyć się sporządzeniem sprawozdania
zawierającego ocenę, wnioski i propozycje do przyszłych
działań oparte na wynikach i ich interpretacji.
- Ewaluacji będzie podlegać:
- atrakcyjność programu dla ucznia
 - atrakcyjność i skuteczność metod i form
pracy w osiąganiu celu
 - tematyka zajęć
 - atmosfera w trakcie zajęć
 - wykorzystanie czasu pracy, tempo pracy
 
 - Przykładowe formy ewaluacji
- anonimowe ankiety
 - formy graficzne (np. kwiat ewaluacyjny) 
 - testy i zadania skierowane do uczniów, wymagające
praktycznych umiejętności
 - tabele ewaluacyjne
 - konkursy
 - zgaduj - zgadule, zagadki, krzyżówki
 
 
ANKIETA DLA UCZNIÓW - PRZYKŁAD
- ocena w skali 1-6
- Jak oceniasz swoją wiedzę ekologiczną? 
 - W jakim stopniu wykorzystałeś zdobytą wiedzę
ekologiczną i umiejętności w zadaniach, zabawach,
wywiadach, ćwiczeniach i w życiu codziennym? 
 - W jakim stopniu pomógł Ci nauczyciel zrozumieć
zagadnienia? 
 - Czy realizowane tematy były trudne? 
 - Oceń atrakcyjność, ciekawość
tematyki zajęć? 
 
 - ankieta
Zaznacz strzałką pod wybranym rysunkiem swoje ustosunkowanie
do zajęć
 


Ścieżka ekologiczna - program. Odrębne zajęcia dla szkoły podstawowej klas 4-6
< <  |  STRONA GŁÓWNA  |  SPIS TREŚCI  |  > >