< <  |  STRONA GŁÓWNA  |  SPIS TREŚCI  |  > >

Wojownicy tęczy. Historia Greenpeace'u


KONTROWERSJE WOKÓŁ FUTER

We wrześniu 1984 roku Greenpeace Wielka Brytania rozpoczął kampanię antyfutrzarską, wpieraną plakatami i reklamami znanego fotografa Davida Baileya. To właśnie wtedy stworzony został slogan: "Aby powstało jedno futro potrzeba nawet 40 bezrozumnych zwierząt. Do jego noszenia wystarczy jedno". Celem kampanii było zwrócenie uwagi opinii publicznej na okrucieństwo związane z używaniem potrzasków do odławiania większości dzikich zwierząt, z których pozyskiwano futra. Chciano również zniechęcić potencjalnych konsumentów do kupowania futer. Potęga wyobraźni Baileya gwarantowała olbrzymie zainteresowanie akcją, lecz wkrótce stało się jasne, iż w jej wyniku najbardziej poszkodowani zostali kanadyjscy Eskimosi żyjący z handlu futrami. Sukces kampanii oznaczał dla nich poważne kłopoty finansowe. Po dokładnym rozpatrzeniu wszystkich "za" i "przeciw" Rada Greenpeace International podjęła decyzję o zakończeniu akcji antyfutrzarskiej.



Skan s. 49

Aby powstało jedno futro
potrzeba nawet 40 bezrozumnych zwierząt.

Do jego noszenia wystarczy jedno.



Wojownicy tęczy. Historia Greenpeace'u
< <  |  POCZĄTEK STRONY  |  > >